DIÁKOLDAL
TÍZPARANCSOLAT A NETbiztonságról HA BAJBAN VAGY!
VÉGZETT GULNERESEK:
itt tanultam - itt dolgozom, DOLGOZTAM
DÖK-nap 2011 DÖK-nap 2013 DÖK-nap 2015
TUDNIVALÓK A DÖKRŐL
A diákönkormányzat fogalma: Speciális szerveződésű csoport, érdekképviseleti szerv választott tagokkal.
A diákönkormányzat célja, feladatai:
· tagjainak érdekét képviselje, az érintett tanulók érdekében eljárjon az iskolavezetés, tantestület felé;
· tevékenysége, a tanulókat érintő valamennyi tevékenységre kiterjed;
· túl részt vesz az iskolai élet alábbi területeinek segítésében, szervezésében:
tanulmányi munka;
kulturális, tanórán kívüli szabadidős programok szervezése;
sportélet, túrák, kirándulások, táborok szervezése;
iskolaújság, iskolarádió
pályázatírás.
A DÖK szervezeti felépítése:
DÖK vezetőség tagjai (választás után)
· elnök,
· elnökhelyettes,
· titkár,
· segítő tanár
a) DÖK elnök:
Az osztályokban megválasztott képviselők közül a legtöbb szavazatot kapott diák.
Feladatai:
· diákok képviselete a tantestület felé;
· diákok panaszfelvételének megszervezése, megoldásának segítése;
· programok beindítása a DÖK segítő pedagógussal és a DÖK-kel együttműködve.
Jogai:
· önálló javaslattevő jogköre, illetve a DÖK képviseletéből adódó javaslattevés jogköre; fórumok, tanári kar, iskolavezetés felé
· egyeztető tárgyalások indítványozása, lebonyolítása;
· fegyelmi tárgyalások indítványozása;
· fegyelmi tárgyalásokon való részvétel, véleményezési jogkör;
· tantestületi értekezleten való részvétel, ha az iskola vezetősége és a DÖK szükségesnek tartja.
b) DÖK elnökhelyettes:
A képviselők közül a második legtöbb szavazatot kapott diák.
Feladatai:
· az elnökkel együttműködve a diákélet szervezése, illetve az elnök által átruházott feladatok elvégzése;
· a DÖK iskolai programjait hirdető plakátok készítésének szervezése, felügyelete;
· az elnök betegsége vagy más okból történő akadályoztatása esetén az elnöki feladatok ellátása;
Jogai:
· elnökhelyettesítés felkérés alapján.
c) Titkár
Feladatai: megbízás alapján az elnök, az elnökhelyettes, a segítő tanár által adott feladatok elvégzése, koordinálása.
d) DÖK-öt segítő tanár:
Azok a tanárok, illetve felnőttek, akiket a DÖK felkér munkája segítésére. Tevékenységeikkel segítik a DÖK működését, részt vesznek programjaik, feladataik szervezésében. Jelen vannak a DÖK ülésein.
Osztályképviselők:
Az osztályközösségek maguk közül két képviselőt választanak.
Feladataik:
· Az adott osztály képviselete a DÖK vezetőségi üléseken.
· Az adott osztály tájékoztatása a DÖK vezetőségi ülésekről.
· Az osztály által jelzett problémák felvetése a DÖK vezetőségi üléseken.
Jogaik:
Véleményezési és javaslattételi jogkör a DÖK vezetőség működésével, határozataival kapcsolatban.
2014. szeptember
Az iskolai diákönkormányzat alulról építkező közösségi szervezet, amelynek tevékenysége a tanulókat érintő valamennyi kérdésre kiterjed.
Legfontosabb feladatának egyrészt az iskolai közösségi élet szervezését, a nevelőtestület véleményének meghallgatásával annak mind színvonalasabb segítését; másrészt a diákok érdekeinek képviseletét tartja.
A diákönkormányzat rendelkezik az általa szervezett iskolai rendezvények (Pl.: papírgyűjtés) bevételeivel. Ezek a bevételek azonban nem fedezik a rendezvények színvonalas megvalósításának költségeit, ezért a nevelőtestület tagjai rendszeresen pályáznak különböző kerületi, fővárosi támogatásokra.
A 2005/2006. tanévben csatlakoztunk a Bűnmegelőzők Országos Szakmai Szövetsége és a Budapest Főváros Városrendészeti Bizottsága támogatásával működő Biztonságos Iskola Mozgalomhoz. A Mozgalomhoz csatlakozásunk óta minden évben pályázunk a tevékenységeink megvalósításához szükséges anyagi és szakmai forrásokra.
Tevékenységeink:
- Napközis foglalkozások kínálatát bővítjük mind a tanulók részvételi lehetőségét, mind a foglalkozások tartalmát tekintve: kézműves foglalkozásokhoz, kertgondozáshoz eszközöket vásárolunk; sportolási lehetőséget biztosítunk.
- Nevelőtestületi képzéseket szervezünk az agresszió és kommunikáció, a hatékony együttműködést elősegítő módszerek elsajátítása érdekében, amely kiterjed az iskolai élet összes szereplőjére: a nevelőtestületre, a gyermekekre, a szülőkre is.
- Tanulási képességeket, és erőszakmentes kommunikációt fejlesztő foglalkozássorozatot indítunk a Csibész Gyermekjóléti Szolgálat pályázati partnereként.
Tevékenységeink célja: a gyermekek, a nevelőtestület, a családok sokoldalú támogatása annak érdekében, hogy jó együttműködés alakuljon ki a nevelés folyamatában érintett összes szereplő között az iskolai közösség életkörülményeinek pozitív alakításához, elsősorban a gyermekek érdekeinek figyelembevételével.
Partnereink:
Bűnmegelőzők Országos Szakmai Szövetsége
Budapest Főváros Városrendészeti Bizottsága
Budapest, 18. kerület Csibész Gyermekjóléti Szolgálat és Módszertani Központ
Biztonságos Iskola Mozgalom bázisiskolái (ld.: „Biztonságos” link)
Budapesti Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztálya
Fővárosi Közterület-felügyelet
Programunk várható eredménye:
Helyes életvezetési szokásokat alakítunk ki, alkalmat nyújtva a tanulóknak képességeik kipróbálására, fejlesztésére. A szülők és a nevelőtestület bevonásával összehangolt, így hatékonyabb együttműködés valósul meg nevelőmunkánk folyamatában.
Molnárné Posta Júlia
Gulner Diákönkormányzatot segítő nevelő
DIÁKÖNKORMÁNYZATUNK A 85 ÉVES
JUBILEUMON
A tanulói önkormányzat - azon túl, hogy a gyerekek iskolai életét érintő kérdésekben véleményt nyilvánít - javaslatot tesz a szabadidő hasznos eltöltésére is. Ennek nagyon fontos szerepe van abban, hogy a gyerekek bűnmegelőzéssel, egészséges életmóddal, környezetvédelemmel kapcsolatos ismereteit bővítsük, kialakítsunk jó néhány, a felelősen gondolkodó felnőtté váláshoz szükséges készséget. Minden évben szerveztünk külső előadók segítségével projektnapokat, többnyire komplexen az előbbiekben felsorolt témákban. A gyerekek nem csak ismereteket szerezhettek, hanem az iskola közvetlen környezetének szépülésében, az épület tantermeinek kialakításában is részt vettek. Kiemelten fontosnak érezzük, hogy a diákönkormányzat programjainak szervezésében, kivitelezésében azok a gyerekek is sikeresen szerepelnek, akiknek tanulmányi munkájukra ez nem jellemző, sok olyan képességre, adottságra derült fény, amelyekre a tanórákon belül kevésbé van lehetőség.
Molnárné Posta Júlia
diákönkormányzatot segítő pedagógus
Diákok a DÖK-ről 2013-ban
Ordas Vivien 5. b
Sok mulatság volt az ebédlőben: Halloween, Farsang, Karácsony alkalmával itt jöttünk össze. A pedagógusok programot szerveztek nekünk: totót, vetélkedőket, csoportos játékot. Tavaszonként virágokat ültettünk a kertben, a szüleink is eljöttek, a pedagógusokkal együtt dolgoztunk, néha főztünk is. Rengeteg bemutatót tartottak nálunk a rendőrség munkatársai, a nyomozókutya kutyabemutatót különösen élveztük.
Cseri Dóra 5. a
A diákönkormányzat izgalmas programokat szervez, a Halloween és a Farsangi mulatságon kívül sok mást is. Évente diákönkormányzati nap is van, amikor a felső tagozatos osztályok képviselői mennek a kisebb osztályokhoz órát tartani. Amikor bűnmegelőzéssel kapcsolatos tematikus napot szerveztünk, a rendőrkutya kiszagolta, hogy a rendőrök melyik táskába rejtették a drogot. Az egyik gyereket „le is tartóztatták”, azaz bemutatták, mit tesznek egy keresett bűnözővel.:)
Szanyi Gábor 8. b
Az én kedvencem a bűnmegelőzési témanap volt. A rendőrök nagyon komolyan felkészültek az egész tagozatot lefoglaló előadásra. Minden kérdésünkre feleltek. Nagyon sokat tanultunk belőle…
Fáczán Ervin 7. b
A Sport szeletről mindig a diákönkormányzat rendezvényei jutnak eszembe: késsel – villával ettük, vagy ajándéknak kaptuk. Szerettük a diszkót, több éven át vezettük a büfét. Az apukámmal minden évben részt vettünk az „Egy délelőtt az iskoláért” programon: kerítést festettünk, kertet ástunk, mikor mi volt a feladat.
Kun Balázs 7.b
Én nem tartozom a „jó” gyerekek közé, de két éven át a 7. b osztály vezényelte le a papírgyűjtést. Reggelente minden szülőtől és gyerektől átvettük a hozott papírt, lemértük, és pontos nyilvántartást vezettünk arról, ki mennyit hozott. Nehéz munka volt két héten át…de élveztük, sokat nevettünk, beszélgettünk.
Kerényi Luca Emma 5. b
Visszaemlékezve a gulneres múltra
eszembe jut sok szép túra.
Egyszer a híradóban is benne voltunk,
Virágokat épp locsoltunk.
Látogattak hozzánk sasok,
Mutatványuk káprázatos!
Azután a rendőrök
le is tartóztatták egyikünk.
Félelmetes Halloween, Farsang,
sorolhatnám éjjel-nappal.
Hédli Jázmin 5. a
A DÖK nagyon jó programokat szervez. A legjobban a Halloween-t kedvelem, amit az angolosok terveznek a diákönkormányzat támogatásával. A jelmezversenyen harmadik lettem. A hetedikes büfések nagyon kedvesek voltak. A tökfaragó és a muffinsütő versenyen is indultam, nagyon tetszettek a vicces, fura formájú tökök és sütemények.