*** 2017. április 8. 15.45 *** frissítve: április 11. 19.30 ***
A DIÁKÖNKORMÁNYZAT NAPJA A BÓKAY-KERTBEN
Április 8-án délelőtt felső tagozatos
osztályaink átvonultak a Bókay-kertbe
kilenc állomásos akadályversenyünk feladatainak teljesítésére.
Ragyogóan napsütéses, bár kissé szeles időben bóklásztuk be a kertet.
Minden osztály kapott egy térképet, feltüntetve rajta az állomások
helyét és sorrendjét. Ezeken az állomásokon közel negyedórás
szellemi, vagy fizikai erőpróba várt diákjainkra:
1. ügyességi állomás: Bowlingozás Vas Éva nénivel;
2. angol kulturális állomás: évfolyamszintű feladatlap Cili nénivel;
3. alaki kiképző állomás: meglepetés feladat Elek bácsival;
4. iskolaismereti állomás: gulneres feladatlap Betti nénivel;
5. kreatív állomás: tárgyak hasznosíthatósága Emőke nénivel;
6. műveltségi állomás: évfolyamszintű feladatlap Dalma nénivel;
7. természettudományi állomás: évfolyamszintű feladatlap Vera nénivel;
8. logikai állomás: évfolyamszintű feladatlap Joci bácsival;
9. célállomás: húsvéti puzzle István bácsival.
Az izgalmasra sikerült vetélkedés
végeredményét
az
iskolarádióból ismerhették meg diákjaink:
Első helyen végzett:
Második helyen végzett:
Harmadik helyen végzett:
*****
*** 2017.
április 12. 9.00 ***
ALSÓ TAGOZATOSAINK DÖK-NAPI
PROGRAMJAIRÓL
1. a osztály
a kellemeset a hasznossal összekapcsolva,
családi környezettudatos napot tartottunk ezen a szép,
bár kicsit szeles délelőttön. Reméljek, ez utána nap után még inkább
odafigyelünk majd a környezetünk értékeire, szépségére.
Köszönjük szépen mindenkinek a részvételt!
„Györgyikó néne” és Ildi néni
Programunk - a már korábban elkezdett - kiskertépítéssel folytatódott.
*****
1. b osztály
Az osztály az egész iskolaudvart és a
tantermeket terepnek használva
építette fel környezttudatossággal, sporttal összefüggő programját.
*****
2. a osztály
A szülőkkel együtt töltött környezetvédelmi
sétát tervezett
a Péterhalmi erdőben geocaching-ezéssel "fűszerezve".
Pap Zsuzsa és Varga Anna
*****
3. a osztály
Április 8-án rendkívüli program keretében
foglalkoztunk természetünk védelmével. Sétánkkal a közeli Bókay-gödröt vettük
célba. Utunk során megfigyeltük az ébredő természetet, kiemeltük a rendezett,
szép kerteket, számba vettük a kerti munkákat. Percekig gyönyörködtünk egy
virágzó fában, mint a természet hibátlan alkotásában és megpróbáltuk átérezni a
művészetre gyakorolt hatását. Több helyen láttunk szemetet járdán, kertekben,
így kitértünk a hulladékok helyes gyűjtésére és a szelektálás környezetünket óvó
jelentőségére. A gyermekek megfigyelőlapok és eszközök (pl.:szélzászló):
segítségével rögzítették tapasztalataikat a talaj, szél, napsugárzás, felhők,
tehát az időjárás állapotáról.
A fennmaradó időt a játszótéren töltöttük.
Galántai Krisztina és Szabó Dóra
*****
3. b osztály
A Budai Várban kirándultunk, ahol a régi
koroknak megfelelő játékokkal
ismerkedhettek meg a gyerekek, figyelve a környezetünk védelmére,
fenntarthatóságra, hiszen a közlekedési eszközöknek köszönhetően
teljesen tudatosan terveztük meg utunkat. Metróval jutottunk el
a Batthyány térre, ahonnan felsétáltunk a Halász bástyáig,
onnan körbejárván a vár fontosabb részeit, hiszen jelenleg
az olvasmányaink Mátyás királyról szólnak összekötöttük
a kellemest a hasznossal.)
Emesz Adrienn, Schmidt Brigitta
*****
4. a osztály
A csoporttal a Harmat utcai játszótéren
jártunk, és remek számháború,
kidobós és labdás sorversenyek mellett a környezettudatossággal
kapcsolatos foglalkozást is szerveztünk a gyerekeknek.
Nagyné Weidinger Ildikó és Krámli Kinga
*****
4. b osztály
A DÖK-nap idei témája a fenntarthatóság volt.
Ezért osztályunkkal
kirándulást tettünk a közeli Péterhalmi erdőbe. A rögtönzött,
játékos környezetóra keretében felkerestük az erdő rejtette öko ládát.
Majd a kimerítő túra végeztével egy fergeteges számháborúval zártuk a napot.
Magyar Róbert és Kerekes Éva
Az összefoglaló alapanyagát készítette: Júlia néni
vissza az életképekhez vissza a navigáláshoz