*** 2015. március 31. 15.00 *** frissítve: április 2. 6.30 ***
2015. évi Diákönkormányzat napja
a Gulner Gyula Általános Iskolában
A pedagógusok, szülők és gyerekek előzetes javaslatai alapján komplex programot
állítottunk össze a diákoknak és a meghívott vendégeknek. A diákok egy része a
természettudományos témát javasolt, sokan pedig már több éve a gyermekjogokkal
kapcsolatos tájékoztatást szerettek volna kapni hiteles forrásból, így a nap
végül természettudományos és gyermeki jogokkal foglalkozó blokkokból épült fel.
A tornateremben kísérletekkel, filmvetítéssel, versekkel színesített előadásokat
tartottunk a 4-8. évfolyamnak, amelyeket Kónya György matematika/fizika szakos,
és Sánta Ferencné kémia/biológia szakos kollégánk irányított. A bemutatót
kollégáink színes egyénisége, humora tette rendkívül élvezhetővé.
J
Az 1-3. évfolyamos osztályokba nyolcadikos tanulók vitték be a kísérleteket, ők
tartották meg az órák egy részét. A kisebb gyerekeknek kifejezetten jól esett,
hogy a „nagyok” látogatták meg őket, és látványos bemutatót tartottak nekik. A
„pedagógus” diákoknak Zsámboki Rita kolléganőnk adott segítséget, a tanulókat
pedig Emőke néni készítette fel több hetes munkával.
Dugmonits Csilla földrajz biológia szakos kollégánk ásványokkal, kőzetekkel
ismertette meg a gyerekeket, aki varázslatos, rendkívüli egyéniségével „showman”-ként
vitte a foglalkozást. (Idézet egy megfigyelőtől…J
A természettudományos témához kötődően repülő tárgyakat készítettek a gyerekek,
amelyeket a diákönkormányzat apró ajándékokkal díjazott.
Az alábbi tanulók és csoportok kaptak díjat:
Zakor Nándor 2. a; Zsilinszky Máté, Negele Gábor, Dienes Soma, Mann Bence, Sörös
Odett 3. b osztályos tanulók; Tapodi Réka, Muity Máté, Varga Szebasztián, Rácz
Roland, Dúzs Kristóf, Kovács Martin, Tapodi Dorina, Rácz Noémi, Zakor Nándor,
Sipka Bence, Kresztes Ádám, Takács Zsuzsanna, Szanyi Gabriella, Andrássy Csaba,
Dezse Ákos 4. a osztályos tanulók; Bodor Jázmin 5.a; Gerlicz Tímea 5. a;
Pirschenk Erika néni (8. a)
A 2. a, 2. b és 4. b osztályok csoportos díjazásban részesülnek.
A természettudományos programrészhez 2015. április 22-én csatlakozik majd A Föld
Napja Környezetvédelmi tematikus napunk is.
Az emeleti tantermekben 4-8. évfolyamok számára az Unicef munkatársainak
Ébresztő-óra foglalkozásai zajlottak, amelyet megelőzött több osztályfőnöki óra
a gyermekek jogairól, kötelességeiről. Idézet az Unicef programleírásából:
„A háttér
Ketyeg az óra. Világunk fenntartható
fejlődéséhez tudatos, felelős és bátor gyerekekre van szükség. Olyan gyerekekre,
akik hisznek abban, hogy már most tehetnek a szebb jövőért. Hisznek abban, hogy
a jövő rajtuk is múlik.
A gyerekeket érdekli az őket körülvevő világ és annak játékszabályai. A
szabályok azonban sokszor idegennek hatnak, a jog pedig megfoghatatlan – és nem
csak a gyerekek számára. Az Ébresztő-óra ráébreszti a gyermekeket arra, hogy
meddig mehetnek el másokkal szemben, és milyen védelem illeti meg őket.
Megtanulják, hogy mi az, amit itthon természetesnek veszünk, pedig más
országokban elérhetetlen. Az óra végére tudni fogják, hogy hol találnak
segítséget olyan helyzetben, ami már reménytelennek tűnik, és mit tehetnek,
amikor tehetetlennek érzik magukat.”
A kisebbeknek saját osztálytanítóik fogalmazták meg a leglényegesebb
gondolatokat a témával kapcsolatban, többnyire csoportos munkában összeszedve a
fontos tartalmi elemeket. A gyermekek jogaihoz, a gyermekek sorsának
alakulásához kötődik iskolánk színjátszó körének előadása 2015. április 16-án
17.00 órakor Gyermeksorsok címmel.
Köszönjük minden pedagógusnak és
alkalmazottnak,
hogy a rendezvényünk sikeresen megvalósult.
Köszönjük vendégeinknek, hogy végigkísérték a foglalkozásokat,
és reméljük, jól érezték magukat velünk együtt.
Az egész délelőtt tartó foglalkozássorozatról
Váradi József kollégánk készített képeket:
vissza az életképekhez vissza a navigáláshoz