*** 2014. június 26. 22.30 ***
TANULMÁNYI KIRÁNDULÁSOK 2014-BEN
1. a - Budakeszi Vadaspark
2014. június 11-én a Budakeszi Vadasparkba kirándultunk. Egy órányi buszozás után, problémamentesen megérkeztünk. Miután már többször is jártunk itt más gyerekcsoportokkal, úgy gondoltuk a helyszín megfelelő lesz az általunk eltervezett célok megvalósításához. Fő szempontjaink voltak: a környezeti nevelés, a testi nevelés és az erkölcsi nevelés megvalósítása. Testközelből figyelhettük meg az erdei állatok életét, mindennapjait. Viselkedésüket, reakcióikat a nagy melegben. Felhívtuk a gyerekek figyelmét az erdő és az ott élő vadak tiszteletére. Kértük őket a halk beszédre, tapintatos megnyilvánulásokra. Megbeszéltük, hogy a szemetet csak az előre elhelyezett tárolókba dobjuk. Az állatsimogatóba is bementünk, ahol közvetlen közelről ismerhettük és figyelhettük meg az állatok viselkedését. Büszkén mondhatom, hogy tanítványaink példamutatóan viselkedtek. Nem kis fizikai kihívást jelentett a terep bejárása. Különösen a kilátóba való fel és lejutás. Természetesen csak az jött, aki szeretett volna. Együtt olvasgattuk a tájékoztató táblákat, mit kell tudni az éppen aktuális állatról. A kirándulás záró akkordjaként, a közeli mezőn tollasoztunk, labdáztunk és foglaltuk el a rönkvárat. Elmondhatjuk, hogy igazán jól sikerült kirándulás volt, nagyon jól éreztük magunkat!
Germán Zita osztálytanító
Az 1. b osztállyal a Városligetben
Június 11-én reggel izgalommal gyülekeztek a termünkben kis diákjaink. Az első olyan osztálykirándulásunkra készülődtünk, amely komoly témákat jelölt meg a számukra. Előre megkapták a szempontokat, amelyekre az utunk során figyelniük kellett. Matematikából számlálás volt a feladat, különböző tulajdonságú tárgyak megfigyelése során. Már sokszor kaptak ilyen feladatot az év során, és mindig nagy igyekezettel el is végezték. A buszból sokan játékként egymásnak is adtak hasonló feladatot. A Mezőgazdasági Múzeumhoz érve, már alig várták, hogy megismerkedjenek hazánk vadon élő állataival. Rendkívül tartalmas és játékos előadáson vettek részt a múzeum egy pedagógusa segítségével. Nem csak hallgatták, hanem aktívan részt is vettek a kalauzuk segítségével az állatok tulajdonságainak felismerésében. A környezet órán megszerzett tudásuk mélyült és bővült a számtalan új ismerettel, és a valóságban is megfigyelhető állatok sokaságával.
Az állatok, illetve élőhelyeik jellemzőit saját maguk olvasták fel társaiknak a tájékoztatókról, ezzel is gyakorolva az értő, pontos olvasást. Fontos is volt, hogy figyeljenek, mert a múzeumi óra végén játékos kvíz kérdésekre kellett válaszolniuk.
A foglalkozás végén állatos mondókákat, mozgásos játékot is tanultunk.
A környezetismereti tudnivalók mellett a múzeumban való helyes viselkedést is gyakorolhatták tanulóink. Minden csoportnak kellett egy-egy fontos, a múzeumban való viselkedésre jellemző szabályt mondani, így „léphettek be” a foglalkozás helyszínére.
A „munka” után kerestünk egy árnyas helyet a Városliget fái között, ahol letáboroztunk, elfogyasztottuk elemózsiánkat.
A pihenés után körbesétáltuk a tavat, ismerkedtünk a Liget szobraival, majd egy kellemes játszótéren kipróbálhattuk ügyességünket.
Később a Hősök tere felé vettük utunkat, ahol a Millenniumi emlékművet, illetve a király szobrokat tekintettük meg.
Mivel az idő hamar elszaladt, a buszunk pedig már várt minket, így a parkoló felé vettük az irányt.
A hazafelé út csendben telt, mert sokan elaludtak.
Fáradtan, de élményekben gazdagon értünk vissza az iskolához.
Pap
Zsuzsanna, Varga Anna Mária és az 1.b
2. a és 2. b osztály – Gyöngyös, Mátra Múzeum
A két második osztály idei tanulmányi kirándulásának úti célja a gyöngyösi Mátra múzeum volt, ahol az életközösségeket tanulmányoztuk alaposabban, egy interaktív jellegű séta keretében.
Élőben, kézzelfoghatóan is megtapasztalhattuk a tanév során megismert állatok és növények élőhelyeit, valós méretüket, színüket, szokásaikat.
Például összehasonlító méréseket is végeztünk és csodálkozva állapítottuk meg, hogy a libatojás sokkal nagyobb, mint a gólyatojás.
A gyerekek szorgalmasan jegyzetelték az ismereteket, majd a séta végeztével közölték, hogy ez olyan érdekes volt, hogy most kezdjük el az egészet elölről.
Reméljük, még sok hasonlóan érdekfeszítő "tanulásra" lesz módunk az életben. :-)
Pálfiné Kozma
Ildikó, Badacsonyiné Bódis Hajnalka és Paulik Zsuzsanna és a két második osztály
3. a osztály -
Veresegyházi Medvepark
2014. június 11-én, szerdán a két 3. osztály a Veresegyházi Medveotthon megtekintését tűzte ki úti céljának.
Reggel fél 8-tól 8-ig volt a gyülekező, majd 8 órakor elindultunk a gyönyörű buszunkkal Veresegyháza felé.
Mikor megérkeztünk a két osztály külön vált, 3. a osztály velem és Kinga nénivel, a 3. b osztály Robi bácsival és Adrienn nénivel fedezte fel a környék látnivalóit.
Tanulmányi célunk volt a hely természeti értékeinek megismerése, a medvék és a farkasok megfigyelése, valamint a környezet- és természetvédelemre nevelés.
Előzetes tanulói feladatokat is kaptak a gyerekek, még a kirándulást megelőző napokban. Két csoportra osztottam az osztályt. Az egyik csoportnak a medvékről kellett gyűjtőmunkát végezniük, a másik csoportnak a farkasokról, majd a helyszínen az állatok előtt kellett a csoport által megválasztott tanulóknak a gyűjtött ismereteket felolvasniuk. A medvékről Szanyi Gabriella, a farkasokról pedig Takács Zsuzsanna tartott előadást.
Ezután felültünk a „Veresi Gőzősre”, mely körbe vitt minket az egész medveparkon. Volt lehetőség arra is, hogy a magasból is megszemléljük a medvéket. Hatosával ültünk fel a Macifelvonóra, így a magasból is megszemlélhettük a medvék hatalmas birodalmát, a tavaikat és barlangjaikat.
Élményekkel gazdagodva tértünk haza. Másnap a látottakról egyéni beszámolókat tartottunk.
Nagyné Weidinger Ildikó
Tanulmányi
kirándulás - 3. b
Úti cél:
Veresegyházi Medveotthon, 2014. június 11.
Tanulmányi cél:
A hely élővilágának, állat – és növényvilágának megtekintése. Kiemelt természeti értékeink megóvása. Állatok testfelépítésének megfigyelése. Növények, állatok élőhelyén megfigyelési szempontok alapján csoportmunka végzése.
Előkészítő feladatok:
Gyűjtőmunka: Képek medvékről és farkasokról.
Kapcsolódási pontok:
Környezet: Állatok testfelépítése, szaporodásuk, táplálkozásuk, a növényfő részei.
Magyar irodalom: Népmesei motívumok keresése.
Matematika: Medvék életével kapcsolatos gondolkodtató feladatok.
Testnevelés: Játékos futó feladatok, mászások.
Kirándulás alatti feladatok:
Megfigyelési szempontok alapján jegyzetek készítése.
Visszacsatolás, kirándulás utáni tanulói feladatok:
Totó, állatok táplálkozásával kapcsolatban játékos összefoglalás.
Tanulói munka eredménye:
Rajzok készítése, gyurmafigurák megformálása.
Magyar Róbert
4. a és 4. b osztályok
A tanulmányi kirándulás úti célja: Budapest nevezetességei
(buszos városnézés idegenvezetéssel)
Tanulmányi cél: Budapest nevezetességeinek, természeti értékeinek, a népi kultúrának a megismerése; környezet- és természetvédelemre nevelés
A városnéző túra az alábbi útvonalat, nevezetességeket és információkat tartalmazta:
Üllői út (bevezető, általános információk, Ferencvárosi Torna Club, magyar sport, magyar labdarúgás) - Hungária körút (Papp László Sportaréna, Puskás Ferenc Stadion, sportnegyed) – Stefánia út (követségi negyed, Földtani Intézet) – Dózsa György út (1956-os emlékmű, Városliget) – Hősök tere (Műcsarnok, Szépművészeti Múzeum, Millenniumi Emlékmű, a magyar történelem főbb eseményei, a millennium fogalma, jelentősége) – Állatkerti körút (Gundel Étterem, magyar gasztronómia, Fővárosi Állat-és Növénykert, Fővárosi Nagycirkusz, Vidámpark) – Koós Károly sétány (Széchenyi gőzfürdő, Magyarország gyógyvizei, Vajdahunyad vár) – Andrássy út (villanegyed, kisföldalatti, Kodály Körönd, Andrássy út 60., Oktogon, Liszt Ferenc tér, Nagymező utca, Opera, Miniverzum, Szent István Bazilika) – Károly körút – Bajcsy-Zsilinszky út (hungarikumok) – Alkotmány utca (Parlament, Kossuth tér) – Erzsébet tér – József Attila utca – Széchenyi tér (Magyar Tudományos Akadémia, Széchenyi munkássága) – Lánchíd – Clark Ádám tér (Alagút) – Hunyadi János út – Budai Vár – Attila út (Dózsa György szoborcsoport, Tabán) – Gellérthegy (Citadella, Szent Gellért) – Erzsébet híd (Erzsébet királyné, Budapest hídjai) – Belgrád rakpart (árvizek, kettős védműrendszer) – Fővám tér (Pesti Vásárcsarnok) – Vámház körút (Kálvin tér, Magyar Nemzeti Múzeum) – Astoria – Rákóczi út (II. Rákóczi Ferenc, Rókus Kórház) – Blaha Lujza tér (régi Nemzeti Színház) – Keleti pályaudvar – Kerepesi út (Lóversenypálya, Kincsem) – Hungária körút – vissza a Városligetbe
Élménybeszámoló:
2014. június 11-én forró nyári hangulatban indultunk útnak a 4.a és 4.b osztályokkal az idei tanulmányi kirándulásra, fővárosunk nevezetességeinek felfedezésére. A kánikula nem szegte kedvünk és a légkondicionált autóbusz fegyelmezett, figyelmes diákokkal gördült ki az iskola elől.
A reggeli csúcsforgalommal való küzdelmet követően először a Hősök terére vitt az utunk, ahol a tanulók segítségével felidéztük a magyar történelem legfontosabb eseményeit. Ezután kezdődött városnéző túránk központi része. Megcsodáltuk az Andrássy út villasorát, a Parlament épületét és a felújított Kossuth teret, a Lánchidat, a Budai Várat, a Tabánt, majd a Gellérthegyen megpihentünk az árnyas fák alatt. A Citadellára felmászva, a rekkenő hőség ellenére is nagy élmény volt megtekinteni az alattunk fekvő várost és madártávlatból megkeresni a város azon részeit, amelyeket buszos túránk során érintettünk.
A Gellérthegyről visszaautóztunk a belvárosba, majd a pesti oldal nevezetességeinek felkeresése után visszatértünk a Városligetbe, ahol maradt egy kis idő játékra, aktív mozgásra és beszélgetésre.
A városnézés során osztályaink lelkesen válaszoltak a feltett kérdésekre, és igyekeztek minden információt megjegyezni. Élményekben, látnivalókban, új információkban gazdag napot töltöttünk együtt, amelynek során az osztályok jelenlegi és jövőbeni osztályfőnökei számára is lehetőség nyílt a kötetlen szakmai beszélgetésre és információcserére.
A tanulmányi kirándulás után a tanulók csoportmunkában beszélték meg a látottakat, rajzoltak, végeztek gyűjtőmunkát, készítettek tablót és albumot a látottakról.
A tanulmányi kiránduláson az alábbi létszámban vettek részt a tanulók:
4.a: 23 fő (hiányzott: Nagy Kende Áron, Simonfi Norbert, Tomori Benedek)
4.b: 18 fő (hiányzott: Buzsi Tamás, Jász-Tóth Patrik, Rostás István Márió)
Kísérő pedagógusok:
Scsureczné Pór Magdolna, Stibliné Nemes Éva, Hunyadi Sarolta,
Kullainé Sípos Judit, Répássy Éva, Stibli Anikó
Beszámoló az 5. a és 5. b osztályok 2014. június 11-i osztálykirándulásáról
Reggel 8.00 órakor gyülekeztünk az iskolában, majd 8.15-kor indultunk el az ötödikesekkel a Margitszigetre. A két ötödikes osztályfőnökön kívül a kísérőtanár Kerekes Éva volt. Tömegközlekedéssel jutottunk el a Nyugati pályaudvarhoz és onnan sétálva a Margit hídon át értük el a szigetet. Az első állomásunk a nemrég felújított zenélő szökőkút volt, amely pont a megérkezésünkkor lépett működésbe. Onnan a pár száz méterre lévő játszótérre mentünk át, ahol a fiúk egy másik iskola csapatával mérték össze focitudásukat. Ez idő alatt Tibi bácsi, pár tanulóval az 5.a osztályból, elektromos autót béreltek, amivel körbejárták a szigetet. A csapathoz visszatérve, most már együttesen indultunk el felfedezni a sziget többi látnivalóját. A hatalmas virágoskert, a Japánkert, valamint a kisállat-park nagyon tetszettek a gyerekeknek. Körülbelül 13.00-kor indultunk vissza a pesti rakpartra, ahol is megtekintettük az Olimpiai-parkot, majd a Kossuth-teret. Éppen az őrségváltás zajlott. Ezután a működő „párásítóban” felfrissítettük magunkat. Utunkat tovább folytatva az Erzsébet-téren keresztül jutottunk el a Szent István Bazilikához. Azok a gyerekek, akik még nem jártak itt, Éva nénivel belülről is megnézték a templomot. Rövid ebéd után indultunk vissza az iskolához. 16.00-ra otthon is voltunk. Nagyon jó hangulatú kirándulás volt. A gyerekek magatartásával nem volt problémánk, de a hangulatos napunknak lett egy kis utózöngéje. Két nap múlva a két osztályból csaknem 15 tanuló maradt otthon gyomorrontásra hivatkozva. Először arra gondoltunk, hogy az egyik gyorsétteremben szedhették össze, de később a televízióban elmondták, hogy ez egy országos jellegű járvány. Most már mindenki egészséges!
Városligeti
kirándulás – Beszámoló - 6. a
A kirándulás során történelmi, honismereti, helytörténeti, valamint természetismereti és idegennyelvi programokban vettünk részt a tantervi megfeleltetéseknek is eleget téve, amikor az Andrássy út - Hősök tere - Városliget (benne Gundel étterem, Állatkert, Vajdahunyadvár) nevezetességeivel ismerkedtünk meg külső helyszíni óráinkon. Ahol biztosított volt (pl. az Állatkertben, Vajdahunyadvárban), elolvastuk az idegennyelvű tájékoztatótáblákat.
A szabad mozgásos foglalkoztatásra pedig a napozórét melletti sportpálya-komplexumon nyílt lehetőségünk, ahol másik kiránduló osztállyal is összemértük tudásunkat páros lábtengóban.
Jánk Zsolt of.
Visegrádi
kirándulás – beszámoló - 6. b osztály
Június 11-én a tanulmányi kirándulás napján a 6. b osztály Visegrádra utazott. A busz az iskola előtt vett fel minket, és két óra múlva szálltunk ki a királyi városban. Egy kellemes, de embert próbáló gyalogtúra után feljutottunk a fellegvárba. Gyönyörködtünk a csodálatos panorámában, körbejártuk a várat. Kis pihenő után újabb séta, majd irány a bobpálya! Ez volt a nap fénypontja. Lefele már kellemesebb volt a séta. Visszaérkezvén az iskolához egy finom fagyival zártuk a programot.
Frech Gábor of.
7. a osztály -
Pákozd-Székesfehérvár
A tanév utolsó hetében került sor az osztály idei tanulmányi kirándulására. 2014. június 11-én reggel 9 órakor különjárati autóbusszal indultunk dunántúli utunkra. Első állomásunk Pákozd volt, ahol az 1848-as forradalom eseményeire emlékeztünk, felelevenítettük, amit a témáról a tanévben tanultunk. Itt egy katonai emlékpark található, ahol alaki kiképzést is kaptunk, majd a fegyvereket is kézbe vehették az érdeklődők. A két világháború fegyvereit és a hadtörténeti gyűjteményt is megtekinthettük.
A történelmi barangolás után elfogyasztottuk ebédünket és indultunk Székesfehérvárra, ahol a Püspöki Palota, a Romkert, a Szent István Bazilika , valamint a városközponttól kissé távolabb fekvő, romantikus Bory vár megtekintése feledhetetlen élményeket nyújtott.
Pirschenk Erika
7. b -
Pákozd-Székesfehérvár
A Pákozdi Katonai Emlékparkban a hetedikesek megismerkedhettek az 1848-ban alakult magyar honvédség történetének legfontosabb eseményeivel, az egykori és a mai katonák életével, és tiszteleghettek a hősi halottak emlékei előtt.
Móga János hadvezér szobránál – melyet a korabeli csatatér irányába fordítottak -, az Obeliszk lábánál megemlékeztünk szabadságharc első győztes csatájában helytálló honvédekre, a Mártírok Emlékművénél pedig a 14 vértanú mellett a névtelen áldozatokra.
Kézbe vehettük a korabeli fegyverek élethű másolatait, megismerkedhetünk a világháborús katonák tábori életével és kisfilmet, kiállításokat láttunk a XXI. századi békefenntartókról. A kiállítótér egyik sarkában megelevenedett a pákozd-sukorói csatát megelőző haditanács, ahol teljes életnagyságban láthattuk többek között Batthyány Lajos miniszterelnök és Perczel Mór honvédtábornok mását is.
Sorakozó! Tisztelegj! Ezek a vezényszavak a hivatásos katonáknak szólnak általában; most azonban osztályunknak is alkalma nyílt alakzati kiképzésre és a világháborús fegyvereket, sőt egy MIG-szimulátort is kipróbálhattuk.
A kirándulás másik helyszíne Székesfehérvár volt, ahol a középkori Magyarország koronázó templomának romjait kerestük fel elsőként. A templom alapítója az államalapító Szent István volt, akit itt temettek el, és akinek halála után (1038) 1543-ig - a város török kézre kerüléséig - minden magyar királyt e falak között koronáztak meg. Az alapítón és fián, Szent Imre hercegen kívül még tizennégy magyar király, számos királyi családtag, valamint - külön királyi kegyből - számos előkelőség nyugodott falai között.
Ezután a város sétálóutcáin barangoltunk, végül felkerestük a Székesfehérvár legkülönlegesebb épületének tartott Bory-várat. A várat évtizedeken át bővítette, díszítette az építész-szobrász tulajdonosa, s eredményül egy különleges, mesébe illő kastély keletkezett. A vár százoszlopos udvarának körbefutó folyosóin a magyar történelem nagy alakjai, hősök, dalnokok és királyok sorakoznak Álmos vezértől Tinódi Lantos Sebestyénig.
A toronyból még egy utolsó pillantást vetettünk a városra, majd hazaindultunk.
Kovács Beáta osztályfőnök
8. a osztály –
Cegléd, június 10-11.
Szülői kérésre és igazgatói engedéllyel két kalandos napot töltöttünk itt. Központi témánk volt az utazás --és turizmus mely tökéletesen illeszkedik a 8. évfolyam földrajz tananyagába.
Kedden reggel tömegközlekedéssel indultunk a Ferihegyi vasútállomásra. A vonatozás után a helyközi buszközlekedéssel is megismerkedtük. Innen egy kis túrázás után értünk el Magyarország leghosszabb gokart pályájához. Itt a közlekedési alapismeretek és a biztonságtechnikai oktatás után mindenki járműbe pattant és rótta a köröket. Rövid ideig Forma 1-es versenyzőnek érezhettük magunkat.
A nagy izgalom és száguldás után lassítottunk, s lovas kocsival jártuk be a tájat. Sok mezőgazdasági területet érintve, jókedvűen ismertük meg az Alföld sajátosságait. Ezután elfoglaltuk kényelmes szállásunkat ahonnan a Kalandparkba siettünk. Itt mindenki megtalálta szívének kedves elfoglaltságát azok is, akik tériszonnyal küzdenek. A többiek pedig órákig lógtak a fák között. Kedvencünk a tó feletti átsiklás volt. Azonban még messze volt az este...
Mászó felszerelésünket úszóra cseréltük és irány a ceglédi gyógy és strandfürdő. Zàróráig úsztunk a boldogságban.
Vacsora után még sokáig fent voltunk és előkerültek a társasok, a pókerkészlet na meg a focilabda is. Milyen ofő lettem volna, ha nem szállok be a focicsatába így a VB előtt :)
A sport után pizzapartival zártuk az estét, és 3 óra körül fellőttük a pizsamát. Másnap ráértünk aludni, mert a csúszdapark csak 9-kor várt minket. Ekkor kellemetlen meglepetés érte a csapatot, mert úgy tudtuk csak a szálloda vendégeinek nyitják ki a parkot. Meg persze Cegléd minden diákjának. :( Intézkedésünknek köszönhetően nekünk nem kellett 1-kor hazamenni. A kalózhajón megebédeltünk és elfoglaltuk a teljes csúszdaparkot. Az egészet a 8.a uralta. Így már könnyebb volt őket megtalálni. Azonban a vízből kivadászni 15 kamaszt igen nagy feladat volt. De sajnos haza kellett indulnunk. Jó, hogy nagyon közel volt a vasútállomás, mert a fáradt csapat már csak vánszorgott. Szuper élményekkel zártuk le a 8 évet. Elvittem egy osztályt és hazahoztam egy családot. :)
Dugmonits Csilla Mária of.
8. b osztály -
2014. június 10-11. - Szeged a napfény városa
Az idei tanévben a nyolcadikosok a saját bőrükön tapasztalhatták meg, mennyire jogosan kapta Szeged városa ezt a címet. Kiváltképp, hogy melegrekord dőlt meg a június 10-ei csúcshőmérséklettel kapcsolatban.
A meleg riasztás ellenére, június 10-én, korán reggel útnak indultunk Szegedre. A vonaton jó hangulatban, vidáman teltek, sőt mondhatni röpültek az órák. A szállásunk megközelítése átszállásra adott lehetőséget, így megtudtuk, hogy ebben a városban is több állomás található. A kollégiumi szobák elfoglalása után, a belváros felé vettük az irányt. Az SZMKV jegyek érdekes tanulmánynak bizonyultak, a szegedi combino villamossal együtt. „Nálunk ez biztos tiszta firka és kosz lenne.”
A Széchényi téren kezdtük a sétát, ahol Klebelsberg Kunó szobra mellett, érdekes halászati emlékként állított szökőkutat láttunk. Innen, a városon át gyalog mentünk tovább. Több gyönyörű tér mellett haladtunk el. A gyerekek megállapították, mennyire tiszta és szép ez a város. Minden térkövezve, grafiti- és szemétmentesen díszeleg.
A szegedi dómhoz, a Dóm térre jutottunk. A rekkenő hőségben árnyékot és hűvösebb levegőt is nyújtott a dóm körüli arcképcsarnok, ahol magyar tudósok, irodalmárok, festők, művészek arcait tekintettük meg. Szerencsénkre ép egész órakor álltunk a téren, így hallhattuk a gyönyörű harangjátékokat is.
Ezután az Aradi vértanuk terén pihentünk meg, mely után a szegedi Tiszta vízállásának az emlékműjéhez mentünk. A Tisza látványa lélegzetelállító volt. Építkezés miatt sajnos nem tudtunk a folyóparton sétálni, de nem estünk kétségbe, és kerestünk egy helyet, ahol lejuthattunk a folyóhoz.
Így jutottunk el előbb a Roosevelt térre, ahol a szegedi Móra Ferenc Múzeum nagyszerű építészete tárult elénk. Itt ejtőztünk a szökőkút mellett, eztán pedig a Tisza felett sétáltunk át a Belvárosi hídon.
A folyóhoz lejutva, néhányan beálltunk a hűs vízbe, közben pedig tanulmányoztuk a környező élővilágot. Megtapasztaltuk a folyó építő és romboló munkáját, a fák életközösségét figyeltük.
A kollégiumban ejtőzünk pár órát, majd az esti fények mellett indultunk vacsorára. Jól lakva a másnapra vásároltunk és a szálláson játék és vidám percek következtek, majd mindenki aludni tért.
Másnap a Szegedi Napfényfürdő és Aquapolisba mentünk, ahol fürdőzés, sütkérezés és csúszdázás jelentette a boldogságot.
Kora délután indultunk vissza Pestre. A gyerekek többen már a vonaton szundítottak, mások csendes zenehallgatással és beszélgetéssel ütötték el a pár órás utazást.
Úgy gondolom, ez a tanulmányi kirándulás remek lezárása volt a nyolc év együtt töltött perceinek. A ballagó osztály kiengedhette a gőzt, újra átélhették a közösség és a barátság nyújtotta boldogságot. Az új ismeretek megszerzése mellett, nagyszerű két napot töltöttek el együtt.
Zsámboki Rita of.
vissza az életképekhez vissza a navigáláshoz