2013. április 25. 15.45 Utolsó módosítás: április 26. 21.00
NEGYEDIKESEINK ÉS HETEDIKESEINK BEMUTATÓÓRÁI
Április 24-én a rövidített tanítást követően
előbb tanító nénink,
Weidinger Ildikó néni és a 4. a osztályosok,
majd Csilla néni és a 7. a osztályosok tartottak egy-egy színes,
változatos bemutatóórát, melyen megosztották tantestületünk tagjaival
eddigi közös munkájuk eredményeit.
Erről tudósítanak alábbi képeink és beszámolóink:
Kozma Ildi néni:
Anyanyelvünk gyönyörű, de bizony a nyelvtan nehéz. Ildikó néni óráján azonban láthattunk, hogyan lehet könnyedén, játszva elsajátítani ezt a nehéz tananyagot. A gyerekek (és mi, pedagógusok is) lelkesen birkóztunk meg a feladatokkal. A sok játékkal csak úgy repült az idő, szinte sajnáltuk, hogy már véget is ért az óra.
Köszönjük Ildikó néninek és a gyerekeknek ezt
a kedves, hangulatos, érdekes nyelvtan órát!
Sok sikert a további munkához is!
Az órát tartó Weidinger Ildikó néni beszámolója:
"A bemutatóórát magyar nyelvből tartottam. Az igemódok és az igeidők világába
kalandoztunk el.
Csoportmunkában oldották meg a gyerekek a feladatokat. A jó megoldásokért és
válaszokért
korongokat gyűjthettek. A vendégeket verssel köszöntöttük, majd légző és
helyesejtési gyakorlat következett.
A bemelegítő, ismétlő kérdések után memóriajátékokkal folytattuk az órát.
Az igaz vagy hamis, valamint a szóelemzés feladatok után kakukktojás játék
következett.
Az óra végén egy táblázat segítségével rögzítettük ismereteinket.
A levezető részben szólánc és szófajlabda játékokat játszottunk,
majd értékeltem a csoport- és az egyéni munkákat is.
A feladatokat frontális, csoport, egyéni és csoporton belüli egyéni
munkaformákban végeztük el.
Remélem, hogy fiatal kollégáimnak tudtam új módszerekkel és ötletekkel
szolgálni."
Rita néni:
Csilla néni szerda délután egy modern biológia órára invitált meg bennünket, ahol a saját osztályával közösen vezetett be minket az emlősállatok világába. A gyerekek óriási tudástárukról tettek tanúbizonyságot, amikor fejből sorolták a különösebbnél különösebb fajok neveit, tulajdonságait. Láttunk vetített képeket, csontkoponyákat, zápfogakat. Csilla néni fantasztikusan, gyermek központúan, tökéletesen időzített humorral kalauzolta a csipet-csapatot. A tanulók, ahogy mi is, játszva tanultuk meg a rozsomák, a tigris, a Kacsacsőrű Kerri (ahogy ők nevezik), és hasonszőrű barátaik – Csilla néni kedvelt mondása szerint - minden fontos hasonlóságát, különbségét.
Gratulálunk Csilla néninek és a diákoknak a végtelenül érdekes és
hasznos óráért!
Köszönjük, hogy betekinthettünk ebbe a csodálatos világba!
Az órát tartó Dugmonits Csilla néni beszámolója:
"A kedves osztályommal, vendégül láttuk a Gulner Iskola tanári karát egy
biológia órára.
Számunkra különleges volt ez a nap, hiszen még sosem figyelt bennünket ennyi
pedagógus egyszerre.
Bátorságunkat összeszedve belevágtunk, hogy megmutassuk mit tudunk az emlősök
varázslatos világáról.
Kissé feszélyezetten indultunk, de a 7. a mindig tudja hogyan oldja fel a
hangulatot.
Innentől már nem is gondoltunk a figyelő tekintetekre.
A diákoknak nem volt ismeretlen a téma, hiszen a tanév során a Föld
élőhelyeivel,
jellegzetes növény és állatvilágával ismerkedtünk. Így most "CSAK"
rendszerezniük kellett ismereteiket.
Összegyűjtöttük az emlősök közös tulajdonságait, megemlítettük a kivételeket, s
a különleges állatokat.
Párhuzamot állítottunk az állatok fogazata és táplálkozása között.
Csoportosítottuk az emlősöket: Tojásrakó, Erszényes, Méhlepényes.
Minden Renden végighaladva felsoroltuk tulajdonságaikat, bemutattunk néhány
érdekességet,
s rendszertani táblázatot készítettünk.
A gyerekek nagyon ügyesek voltak, nagyon büszke vagyok rájuk.
Szeretném megköszönni nekik a lelkes, és ügyes munkavégzést,
valamint a kollégáknak, hogy megtiszteltek minket jelenlétükkel!"
vissza
az életképekhez
vissza a
navigáláshoz