A biztonságos iskola mozgalom
minikonferenciájáról
2010. április 21-én délután rendezte iskolánk a Biztonságos Iskola Mozgalom Gulneres Minikonferenciáját.
A Bűnmegelőzők Országos Szakmai Szövetsége a Budapest Főváros Városrendészeti Bizottsága támogatásával a 2009/2010. tanévben több hónapos kampányt indított el, amelynek mottója:
…hogy az erőszak ne legyen az életforma része!”
– összefogás az erőszakmentes társadalomért –
A programsorozat részeként a Gulner Gyula Általános Iskola, (a Biztonságos Iskola Mozgalom bázisiskolája, az Erőszakmentes, egészségtudatos iskola cím birtokosa) szakmaközi kiskonferenciát szervezett a kerületi közoktatási, gyermek- és ifjúságvédelemmel foglalkozó intézmények, civil szervezetek számára a proszocialitásra nevelés érdekében végzett jó gyakorlataink bemutatására.
2010. április 21. 15 órakor a Gulner Gyula Általános Iskola könyvtárában bensőséges hangulatú, humorral és mozgásos játékokkal fűszerezett előadásokat hallgattak meg az iskola pedagógusai, a Fővárosi Közterület-felügyelet, Csibész Gyermekjóléti Szolgálat és a Budapesti Esélyek Háza munkatársai, a kerületi iskolákból és óvodákból érkezett érdeklődők.
Témák és előadók voltak:
1500-
1530:
Biztonságos
Iskola Mozgalom
Molnárné
Posta Júlia gyermek- és ifjúságvédelmi felelős
Gulner
Gyula Általános Iskola
1530-
1600:
A
mentálhigiénés foglalkozások tapasztalatai
Farkas
Lászlóné mentálhigiénés pedagógus, kineziológus
Reform
Régió Közhasznú Egyesület
Szünet: 1600- 1615
1615-
1645:
A
Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) tevékenységei
Kiss László
DIA koordinátor
A minikonferenciát Dr. Nyári Katalin (egyetemi docens, kriminológus), a Mozgalom megalkotója nyitotta meg, köszönetet mondva a Mozgalom bázisiskoláinak, köztük a Gulner Gyula Általános Iskola nevelőtestületének. Elismerésképpen értékes emlékplakettet adott át Molnárné Posta Júlia programkoordinátornak a mozgalom 10 éves jubileuma alkalmából.
Molnárné Posta Júlia a Biztonságos Iskola Mozgalom elméleti, és az iskolánkban működő gyakorlati munka tapasztalatait osztotta meg a hallgatókkal.
Az előadás alatt a jelenlévők kipróbálhatták azt a különleges színes ceruzát, amelyet a Fővárosi Közterület-felügyelet és a Budapesti Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztálya (Témák: Felelős állattartás, Zöld területek védelme, Utcai szabálysértések és jogkövetkezményeik, Közlekedési ismeretek) által szervezett anti-graffity csoport tagjai (6-8. osztályos tanulók 15 fő) használnak a fenti témákban meghirdetett plakát- és szlogenverseny pályamunkáinak elkészítéséhez.
Farkas Lászlóné mentálhigiénés pedagógus a gyakorlatban is bemutatta az általa alkalmazott feszültségoldási és tanulási képességeket javító játékos gyakorlatokat, a kollégákat táncba invitálva oldotta a délután fáradtságát.
Több éves munkájának eredményét mutatta be, a gyermekekről készült fényképek és videók segítségével. A gulneres nevelőtestület mosolyogva nézte a jelenleg hatodikos évfolyamról az első tréningeken, az akkor negyedik osztályos gyermekeinkről készült pillanatfelvételeket, a meghívott vendégek pedig a képeken megjelenő játékos, örömteli érzést láthatták meg.
A szünet alatt lehetőség nyílt arra, hogy az elhangzott előadásokkal kapcsolatban felmerült kérdéseket a hallgatók feltegyék.
A munkakapcsolatok kialakítására is alkalmas szünet után Kiss László, a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány tevékenységeit mutatta be, rávilágítva arra, hogy a Biztonságos Iskola Mozgalom és a DIA célkitűzései közötti közös pontok tették lehetővé az iskola és a DIA közötti hatékony együttműködést.
A „Közöd?! Legyen hozzá közöd!” pályázati programmal a tanulók szociális érzékenységét és társadalmi felelősségét; szociális és életviteli kompetenciáik (készségek a mindennapi életben és a munkaerőpiacon való érvényesüléshez) fejlesztését; vezetői készségeik (másokat inspirálni tevékenységre, élő példát szolgáltatni erre) alakítását célozták. A program kiemelt eseménye az Önkéntes Fiatalok Napján, 2010. április 24-én lesz. A környezetszépítéssel eltöltött nap minden előzetes munkálatát (ötlet, ütemterv, költségvetés, munkacsoportok kialakítása, média-megjelenés, végrehajtás) a tanulók végezték, s ezen a napon is az övék a fő szerep.
MPJ
lap tetejére
vissza
az életképekhez vissza
az BIM-oldalra
vissza a navigáláshoz