EGÉSZSÉGNAP
ISKOLÁNKBAN
2008. november 21-én pénteken Júlia néni és a diákönkormányzat szervezésében és rendezésében egészségnap volt iskolánkban.
"Az Egészséges Életmód napja
2008.november
21-én, pénteken barátnőimmel, Bettivel, Dórival és Nusival az első béseknél
voltunk.
Egy kis előadást tartottunk az egészséges életmódról.
Úgy kezdődött el az egész, hogy a krétás táblára egy óriási papírt ragasztottunk
fel. Azon a papíron egy piramis volt felrajzolva, amin a következő kifejezések
voltak: testi szükségletek, biztonság, művészetek és az önkifejezés. Ha gyerekek
jól válaszoltak kérdéseinkre, akkor megfogták a cetlit és a piramis valamelyik
fokára felragasztotta.
Utána a gyerekek almát és répát reszeltek, majd megették.
A tornateremben mozgásjavító tornán vehettünk részt, majd mosolygyakorlaton
voltunk.
Nagyon jól éreztük magunkat!"
Szentpétery Szidónia 5. b
Különleges Egészségnap résztvevői lehettünk 2008. november 21-én.
Célunk az egészséges élet alapjainak bemutatása volt a napközis csoportok életkori sajátosságainak megfelelő rajzos, mesélős, a gyerekek szóbeli és fizikai aktivitását igénylő módszerekkel. Egyedi és különleges azért volt ez a nap, mert nem a tanítók foglalkoztak a gyerekekkel, hanem a felsős tanulók az alsó tagozatosokkal.
14.20-tól 14.40-ig tartásjavító tornát tartott Molnárné Posta Júlia a tornateremben, amelyen az iskola alkalmazottai közül is jó páran részt vettek. A tornagyakorlatok leírását az osztályfőnökök is megkapták, így a délelőtti testnevelés órák menetébe is beilleszthetik.
14.40-től 15.30-ig a napközis csoportok egy-egy felső tagozatos osztály 3-5 (kortársképzőt végzett, illetve diákszövetség képviselő) tanulója vezetésével az egészséges életmódról beszélgettek, megjelenítve a legfontosabb, teljes és boldog élethez szükséges fogalmakat: testi szükségleteink (étel, alvás-pihenés, ruházkodás), biztonsági szükségleteink (lakás, anyagi biztonság). A szeretet fontosságát éppúgy kiemeltük, mint a megismerés, a tanulás; a művészetek, az alkotás iránti igényeinket. A foglalkozásokat Farkas Lászlóné kineziológus (aki iskolánkban tart mentálhigiénés foglalkozásokat), 5-7 perces tanulási képességet fejlesztő mozgásos játékkal színesítette.
A felsős tanulók két hétig készültek erre az alkalomra, hiszen ugyanúgy órát tartottak, mint egy tanító. Óravázlattal, eszközökkel a kezükben, kérdésekkel és válaszokkal a gyerekek érdeklődésére reagálniuk kellett, a gyerekek figyelmének fenntartása is a feladatuk volt. Érdekes és hasznos tapasztalat volt ez számukra: a saját bőrükön érezhették, milyen egy egész osztály előtt beszélni, megjelenni, irányítani, tanítani 20-25 gyermeket.
A kicsik egy hétig készültek egy-egy gyümölcshöz kötődő teremdekorációval a felsősök fogadására: recepteket gyűjtöttek; lufiból készítettek hatalmas szőlőfürtöt; hatalmas papírnaranccsal, teával várták a nagyokat; névkártyát készítettek, hogy a felsősök a nevükön szólítsák őket.
15.30-tól a csoportok az uzsonnájuk mellé a felsős napközisek segítségével alma-répa salátát készítettek.
Az osztálypárok a következők voltak:
csoport |
gyümölcs |
felsős osztálypár |
1. csoport |
Alma |
5. a |
2. csoport |
Körte |
5. b Balogh Dóra,
Csejtei Anna, Gróz Bettina, |
3. csoport |
Banán |
6. o |
4. csoport |
Narancs |
7. a |
5. csoport |
Szilva |
7. a |
6. csoport |
Szőlő |
7. b |
7. csoport |
Barack |
7. b |
A nagyok és a kicsik egyaránt jól érezték magukat. A napközis nevelők szerint a gyerekek egymásra hangolódását, egymás iránti toleranciáját nagymértékben javíthatja ez a fajta együttlét, együttmunkálkodás. Ezentúl is tervezzük hasonló programok megvalósítását, hiszen nagyon fontos, hogy a gyerekek olyan iskolában töltsék el napjaikat, ahol az egymásra odafigyelés, egymás meghallgatása évfolyamok közt is teret nyer.
Júlia néni
vissza az életképekhez
vissza a
navigáláshoz